Sunday, January 13, 2013

Busy.Hectic.Tiring LIFE

This week memang minggu yang sangat-sangat dan tersangat meletihkan
Cant imagine O.O
Banyak keje-keje lab yang rushed untuk disiapkan
OHHHH MANNNN
But today keje aku da berjaya di acc yahooo!
Tak sia-sia tido lambat bangun awal buat keje lab
Alhamdulillah syukur segala puji bagiMu Ya Allah :)

TADAAAAA
*model gigi dengan akrilik and dengan wax*

Bile da masuk sem 5 ni baru aku terasa betapa susahnya nak jadi seorang DOKTOR GIGI
Kalau tak kuat memang dah quit awal-awal lagi
Stress...Banyak sangat teori and most important thing is YOUR SKILL'S kena bagus
Sebab doktor gigi ni lebih pada skill je
Tapi insyaallah sekarang susa..bile da kerja nnt senang ;)
*fikiran positif*
Tapi yang pastinye blok Ortho ni sangat-sangatlah mencabar
Kalau tak faham memang lost dari awal sampai akhir
Tension tu memang la tapi aku rasa fun masa lab time

As usual seorang manusia tu takkan pernah lari dari masalah
This few weeks adalah minggu-minggu yang buat aku down sangat
Penat mentally dari physically
Banyak sangat problem and banyak sangat benda nak kena fikir
But aku terima je dengan pasrah sebab tu ujian yang Allah bagi pada aku
Supaya aku tak terus sombong dengan Dia dan selalu sujud dan berzikir kepadaNya

Tapi bila aku rasa ada problem yang tak boleh di settle kan,
Hidup jadi macam tak tenteram
Depan-depan tunjuk ceria tapi dalam hati Allah je yang tahu
Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk menempuhinya


Aku dah sampai satu tahap yang aku dah tak mampu nak buat apa
And aku dah penat nak fikir
Aku taknak tumpuan aku pada study terganggu
So i just put it aside for a moment
When the rite time comes,aku akan cepat-cepat settle kan
Sekarang pasrah,doa dan tawakal
Beria-ria sangat pun aku taknak
Aku taknak people take me for granted
Takut kecewa diri sendiri


Tunjukkanlah jalan yang terbaik untukku
Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui
Segala puji bagiMu

No comments:

Post a Comment